Malý úplatok

DSC_0899

Ráno robí deň? Len tak pre istotu som sa rozhodla samu seba uplatiť pekným pondelkovým ránom. Raňajky, pekne prestreté na stole. Žiadna káva na rýchlo v kúpeľni, kým sa maľujem (áno, aj takéto komické výjavy sa u mňa vyskytujú).

Včera ma Muž poprosil, či by sa mi nechcelo niečo upiecť, napríklad Marlenku, čo som spomínala. Zlenivela som v mojich gazdinkovských povinnostiach. Už nevypekám, lebo ja sladkosti nejem. Nevarím komplikpvané obedy. Nemám na to čas a ani chuť. Potom chudák Muž chudne a je hladný.

Uvažujem o kúpe nového obrusu do kuchyne a pekného ranného rituálu s prestieraním. Keď som bola preč Španielky a Talianky zo Slovákov “nemohli”, lebo sa chováme ako barbari (vyjedáme priamo z hrnca alebo na stojáka) a nestolujeme vkusne s každým jedlom. Rituál jedla je pre nich posvätný! Neviem, či by som zvládla obetovať viac času denne každému jedlu a nepozerať pri tom seriál, alebo robiť niečo iné. Prípadne stolovať aj keď som SAMA. Ale skúsim to aspoň s tými raňajkami.

2 thoughts on “Malý úplatok

  1. Pekne, dať si tak sama odmenu, ale aj tá úvaha o stolovaní sa mi páči. V našej rodine sa kedysi stolovalo, no čím starší boli synovia, tým sa nám to prestávalo dariť. Len málokedy sme boli doma tak, aby sme jedli spolu. Zostávali aspoň víkendy, no raňajky neprichádzali do úvahy, lebo mojim synom sa ledva uráčilo vstať k obedu 😦

    • Úplne to chápem. U nás sa stoluje skcutočne len výnimočne a dokonca aj keď sme doma s Mužom, častejšie jeme pri seriály, než že by sme sa adekvátne “uložili” k stolu a prípadne sa porozprávali i keď nie rovno pri večeri pri sviečkach 🙂 Dokonca mi príde, že tento zlozvyk je aj na úkor pohodlia

Pridaj komentár

